Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksSzukajLatest imagesRejestracjaZaloguj

 

 MECHANIKA GRY

Go down 
AutorWiadomość
Freddie M. Towner

Freddie M. Towner


Posty : 32

MECHANIKA GRY Empty
PisanieTemat: MECHANIKA GRY   MECHANIKA GRY Icon_minitime2012-04-08, 12:24


mechanika gry


Nie zdziwię się, jeśli nie wiecie co oznacza to pojęcie, ponieważ na żadnym polskim pbf, a przynajmniej tych ogólnie dostępnych, stworzonych na dobrze znanych zasadach, co prawda nigdzie nie spisanych, funkcjonuje się bez czegoś takiego. Cała administracja podjęła trud stworzenia forum wyjątkowego, prostego, ale zarazem wymagającego czegoś od usera. Abyście lepiej zrozumieli zasady gry przedstawiamy Wam mały przewodnik z cyklu "co i jak?". Mam nadzieję, że wszystko zrozumiecie, a jeśli macie jakieś pytania piszcie poniżej, a my na pewno odpowiemy i rozwiejemy Wasze wątpliwości.


    # KARTA POSTACI

      Karta postaci ma wyjątkowy wygląd, chcemy przyzwyczaić użytkownika do tego, że KP jest dla niego, nie dla administracji i służy rozwojowi postaci.

      Postaci mają imiona i nazwiska odpowiednie do ich narodowości. Jeśli nie masz pomysłów wierzymy, że wujek Google pomoże.

      Nie twórzmy przesadnie młodych, czy starych postaci. Postarajmy się, aby postać była w mniej więcej podobnym wieku do nas, ponieważ lepiej znamy swoje potrzeby, niż potrzeby swoich rodziców. Postaci starsze zazwyczaj pojawią się w roli postaci drugoplanowych.

      Nie wymagamy od Was trzystronicowej biografii. Właściwie są nam potrzebne najważniejsze informacje: gdzie postać się wychowała, gdzie się uczy/uczyła, jak została wychowana, w jakiej rodzinie, gdzie pracuje, czym się zajmuje, jakie ją jej idee.

      Nie zabraniamy tworzyć Waszego alter ego, ale fajnie by było mieć wiele unikalnych charakterów na forum. Ku waszemu niezadowoleniu w KP możecie wypisać jedynie przymiotniki opisujące waszą postać np. miły, barwny, rozrywkowy w ilości 20-25. Nie przesadzajmy. Ciekawostki piszemy od myślników, podobnie zainteresowania, bez większych, zbędnych opisów.

      Potrzebujemy także nieco informacji o samych autorach danych postaci, dlatego też uzupełniajcie te kilka podpunktów odnośnie Was.

      Wracając do tego co wcześniej napisane. KP jest dla Was. Przynajmniej raz w miesiącu powinno ukazać się opowiadanie odnośnie waszej postaci (co się z nią działo przez ostatni miesiąc gry, jakie zmiany zaszły w jej życiu itd.), które dodajemy jako nowy post do tematu z naszą kartą. Czy to wspomnienie, czy też przemyślenie, czy po prostu relacja z danego wydarzenia. Postaci, które będą zaniedbywane bez informacji o nieobecności, po dwóch miesiącach od ostatniego postu trafią do przejęcia, jednak pozbawione będą wyglądu.


    # RELACJE

      Karta relacji również ułożona jest nieco inaczej. Aby zrozumieć dlaczego, odpowiedzcie sobie na pytanie: jak często czytacie od deski do deski KP osób, z którymi nawiązujecie relacje? Właściwie jedynie w wypadkach, gdy mają być niezwykle ważna dla fabuły. My właśnie na takich kontaktach się skupiamy.

      Tutaj macie miejsce do popisu. Skrupulatny i naprawdę dokładny opis charakteru jest w tym miejscu jak najbardziej wskazany oraz konieczny.

      Kategorie nie odnoszą się do typu relacji, a do stanu, w jakim ciągnie się Twoja fabuła z daną postacią. OTWARTE są to fabuły, które nadal trwają. Do nazwiska danej osoby dodajesz krótki komentarz, z czym gryzie się ta relacja. Jeśli chcesz (nie jest to przymus), doklejasz linki z Waszymi wspólnymi grami. ZAWIESZONE odnoszą się do fabuł niezakończonych, z jakichś powodów zawieszonych. ZAKOŃCZONE z kolei, jak sama nazwa wskazuje, są już zakończone.


    # SCENARIUSZE

      Można nazwać to czymś w rodzaju poszukiwań, jednak niekoniecznie.

      Jeśli masz wymyśloną jakąś ciekawą fabułę możesz ją wstawić do podanego wzoru, uzupełniając podane pola (im skrupulatniej je wypełnisz tym lepiej - każdy będzie wiedział, czego dokładnie szukasz). Jeśli nie ma na forum postaci odpowiadającej wymaganiom, user może stworzyć kolejne konto, które po zakończeniu fabuły zostanie po prostu zawieszone w przypadku, gdy nie będzie chciał kontynuować gry tą postacią.

      Istnieje również coś takiego jak scenariusze zbiorowe. Użytkownicy podzieleni są na kilka grup. Raz w miesiącu dana grupa odgrywa wspólny scenariusz prowadzony przez Mistrza Gry. Może to być spotkanie rady miasta, bankiet, konkurs, impreza. Oczywiście w tym samym czasie może grać gdzieś indziej.


    # POSTY

      Tutaj również nieco różnimy się od tradycyjnych for, przez co nieco rozbudzamy Waszą wyobraźnię. Wchodząc na stronie głównej w jakąś część miasta, przechodzisz następnie np. do kawiarni. Temat tytułujesz imionami graczy, dodajesz do tego tytuł rozgrywki. np. Temat: zdejmujemy maski {ania i tomek}

      Jeśli jednak nie ma miejsca, którego potrzebujecie, bez problemu możecie je stworzyć wchodząc w coś, co nazywa się "uliczki". W temacie zamiast, czy oprócz tytułu, dopisujecie miejsce, które na początku rozgrywki możecie opisać, to znaczy Temat: zdejmujemy maski | krawężnik {ania i tomek}

      W ten sposób nikt nikomu nie wpieprza się w grę, a sesje możecie dodawać do Kart Relacji.


    # MISTRZ GRY & PRZEWODNICY

      Mistrzami Gry są osoby pomysłowe, kreatywne, zasłużone w jakiś sposób. Nie muszą tworzyć osobnych kont, czy logować się na jakieś ogólne. Dostają po prostu specjalną rangę. Jeśli prowadzą sesję jako MG piszą posty ukośnym pismem, mimo iż nad avatarem jest napisane imię i nazwisko postaci.

      Mistrz Gry ma prawo okaleczyć Twoją postać bez Twojej zgody.

      Przewodnicy są to osoby chętne, które w razie potrzeby prowadzą sesję z nowymi użytkownikami, odpowiadają na pytania, pomagają oswoić się z forum.
Powrót do góry Go down
https://havana.forumpl.net
 
MECHANIKA GRY
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: ADMINISTRACJA :: znajdź w nas przyjaciela-
Skocz do: